Vitaminas B5 | Pradedančiųjų vadovas – 11 dalykų, kuriuos turėtumėte žinoti

[Total: 0    Average: 0/5]

Vitaminas B5 (kitaip: pantoteno rūgštis)yra vienas iš aštuonių vitaminų B, kurie sudaro vadinamąjį B kompleksą. Kaip ir visi kiti vitaminai B, vitaminas B5 yra vandenyje tirpus ir padeda paversti angliavandenius į gliukozę, kad pagamintų energiją, kuri varo kūną. Pantotheno rūgštis, rasta augaluose, gyvūnuose ir žmonėse, yra svarbi daugeliui gyvenimo būdų. Pantotheno rūgštis taip pat randama kofermento A, kuri yra svarbi daugeliui cheminių reakcijų, ir sveikus vitamino B5 lygis yra būtinas, kad organizmas galėtų suardyti riebalus ir baltymus ir išlaikyti bendrą sveikatą.

Kas yra vitaminas B5?

Kas yra vitaminas B5?

Pantoteno rūgštis yra koenzio A (CoA) sintezės pirmtakas, kuris yra būtinas išlikimui visose gyvenimo formose.Kozaminas A ir jo aciliniai dariniai naudojami organizmui gaminti energiją iš riebalų, baltymų ir angliavandenių. CoA taip pat naudojamas citrinų rūgšties cikle, siekiant sintetinti riebalus, cholesterolį, steroidinius hormonus (estrogeną ir testosteroną), vitaminus A ir D, acetilcholiną (neurotransmiterį, naudojamą signalams perduoti ir stimuliuoti imuninę sistemą bei organus) ir β oksidacijoje. . Šie procesai leidžia organizmui išskaidyti tinkamas maistines medžiagas iš maisto, pakankamai efektyviai gaminamos energijos.

Vitamino B5 nauda sveikatai

Atrodo, kad naudos sąrašas yra begalinis, kai vertiname pantoteno rūgšties naudą organizmui.Kaip ir visi kiti vitaminai B, organizmas naudoja vitaminą B5, kad galėčiau naudoti kūną keliais skirtingais būdais. Vitaminas B5 teigiamai veikia smegenis, širdį, antinksčius, odą ir plaukus; jų būklė labai priklauso nuo šios medžiagos kiekio.

Vitaminas B5 – kas tai yra naudinga?

Vitaminas B5 naudojamas gydyti ir padėti keletą kūno procesų.Tai apima nervų reguliavimą, širdies ir kraujagyslių sveikatos būklę, antinksčių funkciją, spuogus ir odos spalvos pokyčius, žaizdų gijimą, plaukų slinkimą ar retinimą ir nemiga. Taip pat gydoma pantoteno rūgštimi, skiriama disbalanso ir hormonų sekrecija, susijusi su antinksčių liga ir sukelia tokius simptomus kaip stresas, depresija, imuninės sistemos sutrikimai, svorio kritimas ar nutukimas. Be antinksčių, taip pat gali atsirasti pusiausvyros ar sutrikimo požymių skydliaukės funkcija (nuovargis, sausa oda, plaukai plaukai ir pan.). ) taip pat gydomi vitaminu B5. Nors pantoteno rūgštis dažnai nemėgsta pačių simptomų šaltinio, ji vartojama norint palengvinti simptomus, dažnai susijusius su cheminiu ar hormoniniu disbalansu organizme. Pantetinės rūgšties ne tik padeda gydyti šiuos simptomus, bet ir reguliariai vartojamas tinkama doze, siekiant palaikyti bendrą gerą kūno būklę.

  • Vitaminas B5 ir smegenų ir nervų sistemos funkcionavimas

Sveikas smegenis yra būtinas kasdieniame gyvenime ir yra atsakingas už informacijos perdavimą kitam kūnui. Pantotheno rūgštis formuoja acetilcholiną, chemines medžiagas, reikalingas nervų sistemai. Be acetilcholino, organizmas negalės signalizuoti ar perduoti nieko imuninei sistemai ir organams. Pantoteno rūgštis taip pat naudinga smegenims ir padeda mažinti su amžiumi susijusių atminties praradimą, galvos skausmą ir migreną, depresiją ir priklausomybę nuo alkoholio.

  • Širdies ir kraujagyslių sveikata

Farmakologinis pantoteno rūgšties darinys, pantetinas, naudojamas cholesterolio kiekiui organizme sumažinti. Jis taip pat naudojamas išlaikyti širdį geros būklės. Panašus į kofermentą A, panteonas sumažino vainikinių arterijų ligą. Vitaminas B5 taip pat naudojamas cholesterolio, kuris yra mažas, sintezės tiek vaistu, tiek dietoje. Jis taip pat reguliuoja arterijose esančių aterosklerozinių plokštelių kiekį ir sumažina širdies smūgio ar insulto, susijusio su užblokuotomis ar iš dalies užblokuotomis arterijomis širdyje, tikimybes. Moksliniai duomenys taip pat rodo, kad dėl padidėjusio kraujospūdžio sumažėja dėl pantoteno rūgščių absorbcijos. Primename, kad organizme deguonį organizme perduoda raudonieji kraujo kūneliai. Naujų raudonųjų kraujo kūnelių vystymas ir gamyba priklauso nuo sunaudoto vitamino B5 kiekio; padidėjęs vitamino B5 apykaita taip pat gali pagerinti raudonųjų kraujo kūnelių perdavimą. Pantoteno rūgštis taip pat palaiko vitamino B2 gebėjimą aktyvuoti geležį, kuris apsaugo nuo anemijos ir kitų geležies trūkumo simptomų, tokių kaip nuovargis ir dusulys.

  • Vitaminas B5 ir antinksčiai
Rekomenduoti  Ravestin; pilna ataskaita 2018; atsiliepimai + forumas, kaina, vaistinė, sandėlis, kur pirkti, , kainos, kontraindikacijos

Tikėtina, kad viena iš svarbiausių pantoteno rūgšties funkcijų yra antinksčių poveikis. Moksliniai duomenys rodo, kad vitaminas B5 yra tiesiogiai atsakingas už antinksčių palaikymą hormonų gamyboje. Šios liaukos kontroliuoja keletą hormoninių funkcijų organizme. Vitaminas B5 leidžia antinksčiams reguliuoti hormonų kiekį, kad sumažėtų stresas, nerimas ir depresija. Tai taip pat naudinga reguliuojant kortizolio lygį. Nors per daug kortizolio organizme gali paveikti medžiagų apykaitą, organizmui reikia mažų kiekių, kad kontroliuotų šį procesą ir sveiką svorį. Tinkamas vitamino B5 kiekis sumažina antinksčių nuovargio ar išsekimo riziką. Kai tai atsitinka, streso lygis negali būti kontroliuojamas ir turi neigiamos įtakos likusiai kūno daliai. Jei atsiranda antinksčių nuovargis ar išsekimas, pantoteno rūgštis gali papildyti ir iš naujo paleisti liaukas. Tokiu būdu organizmas gerina savo reakciją į stresą.

  • Privalumai vitamino B5 metu svorio

Nors vitaminų B5 papildai ar per didelė pantoteno rūgšties suvartojimas tiesiogiai nesukels svorio, šis vitaminas yra atsakingas už tinkamą maisto medžiagų apykaitą ir virškinimą. Pagrindinė vitamino B5 funkcija – maistą paversti energija. Pasiekę pageidaujamą šios medžiagos kiekį organizme, jūs galite treniruotis be greito nuovargio, daugiau energijos ir stiprumo, taip pat atstatyti audinius ir raumenis ir išlaikyti tinkamą svorį. Dėl medžiagų apykaitos procesų ir energijos bei pasipriešinimo pantotheno rūgšties padidėjimo papildo arba labai integruotos dietos forma, vitaminas B5 gali paveikti bendrą kūno sveikatą, susidoroti su fizinėmis pastangomis ir tinkamai virškinti, kuris palaiko lieknėjimą.

  • Privalumai vitamino B5 vartojimui ant odos
  • Vitaminas B5 dėl spuogų

Vitamino B5 kiekis organizme labai svarbus odos elastingumui, gydymui ir senėjimui, atitinkamai paveikus angliavandenių, baltymų ir lipidų kiekį. Pantoteno rūgštis sumažina priešlaikinio senėjimo požymius ir pagerina bendrą didžiausio kūno organo – odos – vientisumą. Taip pat įrodyta, kad vitaminas B5 padeda išgydyti žaizdas burnoje ar vietoje, todėl žaizda užsandarinama greičiau nei be priedų. Be to, kad pagreitėjo žaizdų gijimas, taip pat buvo užfiksuotas randų gydymo pagreitis. Tyrimai parodė, kad vitamino B5 papildai gerokai padidino audinių integravimą ir taisymą. Taip pat galima įsigyti skystą vitamino B5 formą, vadinamą dekspantenoliu, D-pantotenfilo alkoholiu, D-pantenoliu ar pantenoliu. Jie gali būti vartojami vietomis arba sušvirkščiamos injekcijos būdu, siekiant išgydyti žaizdas. Dermatologai taip pat naudoja vitaminą B5, kad padėtų gydyti odos uždegimą ir spuogų egzemą.

Geriamoji ir vietinė terapija sumažina aliejų ir riebalų sekreciją pacientams per 2-3 dienas.Po dviejų gydymo savaičių pacientai pastebės porų dydžio pokyčius, o spuogų pažeidimai pradeda išgydyti ir išnykti. Aštuonias savaites po pradinio gydymo pacientai pradeda pastebėti, kad egzema yra kontroliuojama ir minimali. Pantoteno rūgštis mažina streso sukeltas spuogus ir gydo odą nuo ankstesnių ligos protrūkių.

  • Vitaminas B5 plaukams
Rekomenduoti  Onycosolve; išsami 2018 m. analizė; atsiliepimai + forumas, kaina, kur pirkti, , vaistinė, parduotuvė, sandėlis; purkšti

Gydytojai taip pat pasiūlė vitamino B5 priedą, kuris padėtų gydyti plonėjimą ar plaukų slinkimą. Pantoteno rūgšties trūkumas gali sukelti ne tik ankstyvą plaukų skausmą, bet ir jo išsilyginimą ir praradimą. Kosmetikos pramonė pradėjo pridėti vitaminų prie šampūnų, tačiau nebuvo įrodyta, kad ši paraiška – skalbimo forma – yra veiksminga. Tačiau kaip papildas, vitaminas B5 pagerins galvos odos būklę ir aktyvins plaukų augimo lemputes, taip pat sustiprins plaukų folikulus.

Vitaminas B5 reumatoidiniam artritui

Pantoteno rūgštis naudojama ne tik odos uždegimui gydyti, bet ir sąnarių uždegimui mažinti. Vitaminas B5 yra dozuotas norint sušvelninti sąstingį ir sąnarių skausmą, susijusį su reumatoidiniu artritu, ir padidinti sąnario judumą.

Vitamino B5 šaltiniai

Pantotheno rūgštis savo pavadinimą gauta iš graikų kalbos žodžiopantosTerminas “iš visur” reiškia, kad šis vitaminas randamas keliuose skirtinguose vaisiuose, grūduose, sėklose, baltymuose, pieno produktuose ir daugelyje kitų maisto komponentų. Paprastai jis yra maisto produkte kaip kofermento A ir fosfopentenetino ingredientas; po vartojimo valgomasis kofermentas A ir fosfopentenetaminas chemiškai reaguoja į vandenį arba hidrolizuojamas į pantoteno rūgštį. Grūdai yra puikus pantoteno rūgšties šaltinis; tačiau dažnas grūdų odos (kuriame randama didžioji dalis vitamino B5) rafinavimo procesas gali prarasti 35% – 75% jo kiekio. Be rafinavimo proceso, vaisių ir daržovių konservavimas taip pat gali sumažinti vartojamo maisto vitaminų kiekį.

Maisto produktų, kurių sudėtyje yra vitamino B5, sąrašas

Dieta, sudaryta iš tinkamo vitamino B5 kiekio, stiprina imuninę sistemą, palaiko antinksčių funkciją ir nervus bei suteikia daug kitokių naudos organizmui. .Maistas, kurio sudėtyje yra didžiausias pantoteno rūgšties kiekis, yra:

Baltymas:

  • gyvūnų kepenys
  • žuvis, vėžiagyviai ir krabai
  • antis
  • veršiena
  • Turkija
  • viščiukas

Daržovės:

  • Brokoliai
  • rauginti kopūstai
  • žiediniai kopūstai
  • cukriniai kukurūzai
  • baltos ir saldžiosios bulvės
  • žalia
  • Kale

Pieno produktai:

  • jogurtas
  • pieno produktai
  • feta
  • kiaušiniai

Ankštiniai ir riešutai:

  • lukštenti žirniai
  • lęšiai
  • sojos pupelės
  • riešutai
  • migdolai

Vaisiai:

  • avokadas
  • oranžinė
  • pomidoras

Grūdai:

  • Viso grūdo duona
  • grūdų grūdai
  • saulėgrąžų sėklos
  • kviečių sėlenos

Grybai:

  • šitakė grybai
  • Rimini grybai

Vitaminas B5 – rekomenduojamos dienos dozės (RDA)

Jeigupantoteno rūgštis (vitaminas B5),Rekomenduojama paros dozė (RDA) priklauso nuo žmogaus amžiaus, tačiau ją galima lengvai pasiekti naudojant sveiką mitybą. Kūdikiams rekomenduojama maždaug 2 mg. Maži vaikai turi vartoti vidutiniškai nuo 3 mg iki 4 mg per parą. Žindymas ir nėščios moterys turėtų stengtis vartoti apie 6 mg-7 mg per parą, kad išlaikytų sveiką nėštumą ir tinkamą laktaciją. Vidutiniškai suaugęs žmogus turėtų vartoti apie 5-6 mg vitamino B5 per parą.

Vitamino B5 papildai

Kiek vitamino B5 turėčiau vartoti?

Pantetinas yra pantoteno rūgšties disulfidas (vitaminas B5), kuris yra maisto papildas. Pantetiino pavidalas laikomas aktyvesne pantoteno rūgšties forma, nes joje yra kofermento A reikalinga sulfhidrilo grupė; tačiau jo negeriau sugeria žmogus, todėl naudinga jį naudoti kartu su kalcio pantotenatu pavidalo priedu, kitais manoma terapine panteto rūgšties forma. Be to, kalcio pantotenatas yra stabili forma – ją lengviau nuryti ir virškinti žarnyne, nes tai yra druska. Paprastai gydytojai taip pat rekomenduoja ar rekomenduoja kaip 5 mg dozę vartojančius 10 mg dozės.

Pantetozė gali būti vartojama esant aukštam cholesterolio kiekiui, o kalcio pantotenatas yra aktyvus ir naudingas pacientams, sergantiems standiais sąnariais, reumatoidiniu artritu ar sąnarių skausmu.Šis papildas buvo laikomas labiau homeopatiniu ir natūraliu tirpalu, siekiant stabilizuoti keletą procesų organizme, kurie nevisiškai veikia tinkamai.

Vitaminas B5 – nauda vyrams

Vyrai gali labai pasitarnauti iš vitamino B5 turinčios dietos. Antinksčių poveikis daugiausia yra pagrįstas vitaminu B5 ir reikalingas tam, kad padėtų jiems pradėti gaminti testosteroną, steroidų hormoną, kuris yra labiau matomas vyrams. Testosteronas palaiko raumenų ištvermę, lytinę funkciją ir vyrų fizinę būklę. Pantoteno rūgštis taip pat vartojama prostatos hipertrofijai gydyti.Su vitaminu B5 trūkumu, testosterono kiekis sumažės ir sukelia keletą simptomų, tokių kaip:

  • padidėjęs kūno riebalų kiekis
  • sumažėjęs seksualinis potraukis
  • sumažėjusi raumenų masė ir stiprumas
  • nevaisingumas
  • kūno plaukų nebuvimas
  • nepakankamas cholesterolio metabolizmas
  • padidėjęs nuovargio jausmas

Vitaminas B5 – nauda moterims

Taip pat, kaip antinksčiai yra atsakingi už kai kuriuos testosterono lygio pokyčius vyrams, moterų sveikata taip pat priklauso nuo liaukų; Vitaminas B5 yra būtinas jų aktyvavimui gaminant estrogeną ir progesteroną. Be progesterono, reikalingo estrogeno koncentracijai subalansuoti, moterys tampa jautresnės kiaušidžių vėžiui. Geriamieji kontraceptikai, kurių sudėtyje yra estrogeno ir progestino, taip pat padidina vitamino B5 poreikį moterims, siekiant subalansuoti tiek dirbtinius, tiek natūraliai gaminamus hormonus organizme. Klinikinių tyrimų metu nustatyta, kad moterims, vartojančioms geriamuosius kontraceptikus, sumažėjo pantoteno rūgšties kiekis.

Kontraceptikai padidina pantoteno rūgšties metabolizmą ir skilimą organizmeŽindymas ir nėštumas taip pat gali pakenkti moterų vitamino B5 kiekiui ir sukelti vitamino B5 trūkumą. Optimalus vitamino B5 kiekis yra būtinas sveikai nėštumui, tiek motinai, tiek vaikui. Tinkamai veikiančios antinksčių funkcijos sumažina nuovargį, stresą, nerimą, depresiją ir svorio padidėjimą. Sveika antinksčių liga taip pat mažina stresą aplinkai, susijusius su menstruaciniu ciklu, jaunatviniu laikotarpiu ir laktacijos laikotarpiu, ir kitų aplinkinių poveikių.

Vitaminas B5 – šalutinis poveikis

Vitaminas B5 perdozavimas

Rekomenduoti  RealQUIT išsami 2018 m. Analizė, atsiliepimai + forumas, kaina, vaistinė, poveikis, kur pirkti, allegoras, kompozicija

Vitaminas B5 paprastai nėra toksiškas žmonėms. Nors nėra mokslinių duomenų apie perdozavimo sindromą, per dideles dozes galima patirti: …

  • diskomfortas virškinimo trakte
  • pykinimas
  • rėmuo
  • viduriavimas
  • spazmai

Vitamino B5 trūkumo simptomai

Dėl vitamino B5 trūkumo simptomų žmonėms yra retų dėl galimų papildų ir dietos, kurioje yra daug medžiagos; tačiau tyrimai parodė, kad žmonėms, kuriems yra nuolatinis stresas arba yra blogai maitinami žmonės, gali pasireikšti pantoteno rūgšties trūkumo simptomai. Vis dėlto plačiai paplitęs vitamino B5 kiekis daugumoje maisto produktų sumažina tikimybę, kad bus trūkumas. Kita vertus, kai kurie vaistai taip pat gali blokuoti angliavandenių skilimo funkciją virškinimo trakte ir taip sumažinti vitamino B5 kiekį organizme. Nedideli vitaminų B5 trūkumo simptomai gali būti: dirglumas, depresija, raumenų mėšlungis, nemiga, bet taip pat sukelia alerginę ar astmos sprogimą.Vitamino B5 trūkumas taip pat gali sukelti virškinimo trakto sudirgimą, kai yra tokie simptomai kaip

  • vėmimas
  • viduriavimas
  • pilvo skausmas

Dėl savo poveikio imuninei sistemai, vitamino B5 trūkumas taip pat gali sukelti dažnesnes viršutinių kvėpavimo takų infekcijas, taip pat sunkumus gydant žaizdas ar silpnėjant organizmo gebėjimui kovoti su liga. Kai kuriais kraštutiniais ir retais atvejais vitamino B5 trūkumas turėjo sunkesnių simptomų, tokių kaip antinksčių nepakankamumas ar išsekimas, kepenų encefalopatija arba toksinų buvimas kraujyje.Net jei šie simptomai yra labai pažengę, kiekvienas iš jų yra grįžtamas, tinkamai papildomai gydomas.

Taņa Krance Taņa
About Taņa Krance Taņa 371 Articles
"Galima sakyti apie Taną Kranceą, tačiau bent jau ji yra įtikinanti ir nesavanaudiška. Žinoma, ji taip pat saugi, linksma ir lyderiai, tačiau jos yra sugadintos ir sumaišomos su beprotybiškumo įpročiais. tačiau jos įtikinamą pobūdį, tai yra tai, ką ji dažnai žavisi. Dažnai žmonės tikisi, kad ir atletika, kai jiems reikia gerbti. Žinoma, niekas nėra tobulas, o Taņa turi ir supuvusių nuotaikų, ir dienų. jos nesantaikos pobūdis ir nepatogus gamta sukelia daugybę skundų tiek asmeniškai, tiek kitiems. Laimei, jos nesąžišimas užtikrina, kad tai nėra labai dažnai. "

Pakomentuok pirmas!

Palikti komentarą

Your email address will not be published.


*