Raudonųjų burokėlių naudos sveikatai vadovas; kodėl runkeliai jums tinka? 7 dalykų, kuriuos reikia žinoti?

Beta vulgarisAugalas, paprastai vadinamas burokėliu ar tiesiog burokė, yra šakniavaisio rūšis, kuri naudinga sveikatai.

Burokėliai yra galingas pagrindinių maistinių medžiagų šaltinis. Jie pilni ląstelienos, mangano, kalio ir vitaminų C ir B9 (taip pat žinomas kaip folio rūgštis). Mažai patiekalų vienoje porcijoje siūloma tokia daug įvairių maistinių medžiagų!

Dėl šios priežasties valgomieji runkeliai suteikia daug naudos sveikatai. Buvo įrodyta, kad burokėliai teigiamai veikia kraujo spaudimą, kraujotaką ir netgi fizinę būklę.

Didžiulė runkelių nauda yra iš dalies dėl to, kad šioje augalijoje yra daug neorganinių nitratų.

Nors runkeliai skonis puikiai, kai valgomi žali, jie taip pat gali būti pagardinti kaip marinuotos ir virtos runkeliai. Net runkelių lapai gali būti paruošti kaip špinatai.

Yra įvairių rūšių runkeliai, tačiau labiausiai paplitusios veislės yra raudonos, tamsiai violetinės, baltos, rausvos ir geltonos.

Faktai apie runkelių vartojimą

Yra priežastis, kodėl runkeliai jaučiasi pasūdinti, nepasiekdami svorio: dažniausiai jų sudėtis yra vanduo.Jūs žinote, kas įdomiausia: 87% runkelių yra vanduo, 8% yra angliavandeniai ir 3% yra pluoštas. Galite sudeginti visą burokėlių dubenį ir valgyti tik 60 kalorijų, daržovių, kurie yra geras tiek skaidulų, tiek baltymų šaltinis; Tai faktai apie burokų vartojimą, apie kuriuos retai minima. Be to, runkeliuose taip pat yra nedidelių kiekių omega-3 ir omega-6 riebalų rūgščių.

angliavandeniai

Žvelgiant į runkelių mitybinę vertę, turime atidžiau pažvelgti į angliavandenius. Nevalytos ir virtos runkeliai turi 8-10% angliavandenių. Maždaug 70% žaliavinėse runkeliuose esančių angliavandenių yra paprasti cukrūs, tokie kaip gliukozė ir fruktozė. Kai runkelis virinamas, šis skaičius padidėja iki 80%.

Burokėliai taip pat yra puikus būdas maitinti jūsų kūną trumpųjų grandžių angliavandeniais, žinomais kaip FODMAP (fermentuoti oligosacharidai, disacharidai, monosacharidai ir polioliai). Kai kuriems žmonėms angliavandeniai sukelia virškinimo sutrikimus. Jei esate susirūpinę dėl savo cukraus kiekio kraujyje, informacija apie jus - runkeliai yra vidurinėje glikemijos indekso diapazone, o rezultatas - 61. Tai reiškia, kad po valgio nepadidėja cukraus kiekis kraujyje per greitai.Angliavandenių kiekis porcijoje yra toks mažas, kad runkeliai nesukelia reikšmingų cukraus kiekio kraujyje pokyčių.

Runkelių pluošto kiekis

Burokėliai yra puikus maistinių skaidulų šaltinis, o 100 g runkelių 2-3 g burokėlių yra pluoštas. Atminkite, kad pluoštas yra labai svarbus norint išlaikyti gerą sveikatą. Apsaugo jūsų kūną nuo daugybės ligų ir sutrikimų.

Santrauka: Dauguma angliavandenių runkeliuose yra paprastas cukrus. Svarbiausi yra fruktozė ir gliukozė. Burokėliai suteikia daug skaidulų. Vienas komentaras: runkeliuose yra anglis, vadinamas FODMAP, kuris gali sukelti virškinimo sutrikimus (retais atvejais).

Vitaminai ir mineralai runkeliuose

Jūs ieškote daugiau priežasčių valgyti runkelius, o runkeliuose turite vitaminų ir mineralų.

Geležis

Jūsų organizmui reikia geležies, kad galėtumėte atlikti keletą pagrindinių funkcijų, pavyzdžiui, transportuodami deguonį raudonosiose ląstelėse.

Kalis

Vartojant pakankamai kalio, sumažėja cukraus kiekis kraujyje. Kalis taip pat puikiai tinka kraujotakos sistemos sveikatai.

Folio rūgštis (vitaminas B9)

Šis vitaminas B padeda vystyti audinius. Ypač nėščios moterys turi turėti didesnę folio rūgšties dozę, kad savo augančiam kūdikiui suteiktų reikiamą maistinių medžiagų kiekį.

Vitamino C

Svarbu, kad kūnas būtų pakankamai vitamino C. Tai naudinga svarbioms odos ir imuninės sistemos atnaujinimo funkcijoms.

Manganas

Šis pagrindinis elementas paprastai yra vaisių, daržovių, ankštinių daržovių ir grūdų produktų pėdsakai. Laimei, runkeliai yra turtingas mangano šaltinis.

Santrauka: Burokėliai yra puikus daugelio svarbių vitaminų ir mineralų šaltinis, įskaitant kalį, manganą, vitaminą C ir folio rūgštį.

Runkelių sudedamosios dalys

Galite mėgautis daug naudos sveikatai vartojant tam tikrus augalų ingredientus. Burokėlių yra keletas geriausių jūsų kūno.

Betaninas

Betaninas yra medžiaga, suteikianti runkeliui būdingą raudoną spalvą. Tai yra labiausiai paplitęs burokėlių pigmentas.

Vulgaxanthin

Tai geltonas arba oranžinis pigmentas, kuris atsiranda geltonajame ir raudonajame runkeliuose.

Neorganinis nitratas runkeliuose

Po vartojimo žmonėms, neorganinis nitratas gali virsti azoto oksidu, kuris turi daugybę svarbių funkcijų visame kūne. Be runkelių, jis yra gausu kelių lapuočių daržovių.

Santrauka: Burokėliai turi didelį augalų junginių kiekį, pvz., Vulgaraksantiną, neorganinius nitratus ir betaniną.

Ką apie nitratus runkeliuose?

Pirmiau minėtas terminas "neorganiniai runkelių nitratai" apima nitritus, nitratus ir azoto oksidą. Burokėliai ir jų sultys yra daug nitratų. Maždaug 80-95% dietos nitratų yra vaisiai ir daržovės. Jie skiriasi nuo dietinių nitritų, kurie paprastai būna išgydytos mėsos, maisto priedų, grūdų ir kepinių. Tyrimai parodė, kad dietos, turinčios daug nitritų ir nitratų, gali turėti didelės naudos sveikatai, pavyzdžiui, sumažinti cukraus kiekį kraujyje ir taip sumažinti ligos riziką. Dietiniai runkeliai nitratai yra paverčiami azoto oksidu, biologiniu "pasiuntiniu". Azoto oksidas praeina per savo arterijų sienas ir siunčia signalus į išorines pamušalas, kad atlaisvintų juos. Šių raumenų ląstelių atsipalaidavimas leidžia išsiplėsti kraujagysles, kurios gali sumažinti kraujospūdį.

Išvada: burokėliai maitina jūsų kūną neorganiniais nitratais, kurie padeda sumažinti kraujospūdį.

Runkelių vartojimo nauda sveikatai

Sveikos runkelių sudedamosios dalys teigiamai veikia širdį ir pagerina fizinę būklę.

Sumažėjęs kraujo spaudimas

Aukštas kraujospūdis paprastai vadinamas "hipertenzija". Jei nestebima, hipertenzija gali pakenkti širdžiai ir kraujagysliams. Aukštas kraujospūdis yra stiprus visų širdies ligų rizikos veiksnys. Tai gali sukelti insultus ir priešlaikinę mirtį. Burokėlių ir kitų vaisių vartojimas daržovėse, kuriose yra daug neorganinių nitratų, padeda sumažinti kraujospūdį, kuris gali sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Tyrimai rodo, kad burokėliai (arba burokėlių sultys) gali sumažinti kraujo spaudimą 3-10 mm / hg per kelias valandas.Azoto oksidas sukelia kraujagyslių išsiplėtimą ir atsipalaidavimą. Tai padeda sumažinti kraujospūdį.

Burokėliai ir sporto spektakliai

Burokėliai suteikia nitratą, kuris prailgina prakaitavimą. Dietiniai nitratai sumažina naudojamo deguonies kiekį pragyvenimo metu, pagerina jų mitochondrijų ir kitų ląstelių dalių veiksmingumą, skatina vidaus organus arba gamina energiją. Didelis neorganinių nitratų kiekis runkeliuose turi įtakos tinkamam deguonies naudojimui, padidina ištvermę ir, kaip rezultatas, pagerina sporto rezultatus.

Santrauka: valgomieji runkeliai prisideda prie efektyvesnio kūno ląstelių deguonies panaudojimo, geresnio ištvermės ir padidėjusio fizinio efektyvumo. Burokėliai yra fenomenaliai daržovių, kai kalbama apie bandymus sumažinti kraujospūdį. Vartojimas juos reguliariai padeda apsaugoti jus nuo širdies ligų ir kitų ligų ilgą laiką.

Burokėliai - šalutinis poveikis

Daugelio žmonių organizmas teigiamai reaguoja į burokėlius. Tačiau yra keletas žmonių, kurie patiria šalutinį riebalų vartojimą. Vienas iš dažniausiai pasitaikančių pasekmių yra šlapimo spalvos pokytis į rožinę arba raudoną. Šis laikinas šalutinis poveikis yra visiškai nekenksmingas.

FODMAP

Yra žinoma, kad burokliui yra FODMAP formos fruktozės. Tai yra trumpalaikės grandinės angliavandeniai, kurie virškinami bakterijomis žarnyne. Kai kuriems žmonėms FODMAP sukelia nedidelius virškinimo sutrikimus. Žmonės, kuriems yra šis šalutinis poveikis, patiria susierzinto žarnyno sindromą.

oksalatai

Burokėlių sudėtyje yra oksalatų, kurie gali sukelti inkstų akmenų susidarymą žmonėms, linkusiems į šias ligas. Kai kuriais atvejais oksalatas gali tapti anti-maistiniu agentu. Tai reiškia, kad jis trukdo organizmui absorbuoti mikroelementus. Ozalatai randami visame runkeliuose, tačiau didžiausias kiekis yra užfiksuotas lapuose.

Išvada: daugumos žmonių organizmai labai gerai toleruoja runkelius. Tačiau dėl FODMAP ir oksalatų turinio kai kurie žmonės jaučia neigiamą jų vartojimo poveikį.

Paraiška dėl cukrinių runkelių

Burokėliai yra daug maistinių medžiagų. Jie pilni ląstelienos, augalų junginių, vitaminų ir mineralų. Tyrimai rodo, kad runkeliai gali pagerinti jūsų sveikatą. Runkelių nauda yra stipresnė širdis, didesnis fizinis krūvis ir mažesnis kraujospūdis. Šie privalumai atsiranda dėl aukšto lygio neorganinių nitratų. Burokėlė turi saldų skonį ir gali būti pritaikyta daugeliui skanių patiekalų. Galite valgyti juos žaliavomis arba lengvai paruošti virtomis formomis.Runkelių integravimas į sveiką mitybą yra lengvas ir naudingas jūsų kūnui!

Taņa Krance Taņa
About Taņa Krance Taņa 254 Articles
"Galima sakyti apie Taną Kranceą, tačiau bent jau ji yra įtikinanti ir nesavanaudiška. Žinoma, ji taip pat saugi, linksma ir lyderiai, tačiau jos yra sugadintos ir sumaišomos su beprotybiškumo įpročiais. tačiau jos įtikinamą pobūdį, tai yra tai, ką ji dažnai žavisi. Dažnai žmonės tikisi, kad ir atletika, kai jiems reikia gerbti. Žinoma, niekas nėra tobulas, o Taņa turi ir supuvusių nuotaikų, ir dienų. jos nesantaikos pobūdis ir nepatogus gamta sukelia daugybę skundų tiek asmeniškai, tiek kitiems. Laimei, jos nesąžišimas užtikrina, kad tai nėra labai dažnai. "

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*